2010. március 4., csütörtök

Krémes-kockás

>> 2010. február 22., hétfő

Jutka barátnőmnél Karácsonykor ettünk hasonló kockás-darás krémest, ami kinézetre
nagyon tetszett, így gondoltam megpróbálom egy számunkra finomabb vaníliás tejszínes krémmel elkészíteni.
Kakaós piskótából kettőt sütöttem, mint itt. Az egyikből maradt,amit elhasználtam kókuszgolyónak,úgyhogy elég lett volna 2db 4 tojásos piskóta, kisebb tepsiben sütve.
A krém hozzávalói:
2 vanilapuding(főzős)
5 dl tej,
6-7 kanál cukor (ízlés szerint)
2 kanál zselatin, (Horváth Rozi féle)
4 dl tejszín(vagy Hulala)
ha a tejszín nem cukros, még ahhoz cukor,
10 dkg bevonó,
2 ek.olaj
Megsütöttem a két piskótát. Mindkettőből ivágtam akkorát, mint amekkora téglalap alakú dobozom van. Ezt a dobozt folpackkal kibéleltem, s úgy raktam bele az egyik piskótalapot.
A maradék tésztáimból a doboz hosszabik oldalával egyenlő hosszúságú, kb. 2 cm-es csíkokat vágtam. Tizet. Mint írtam,volt maradék a kókuszgolyóhoz.:-)
A vaníliapudingot felfőztem a tejjel és a cukorral. Tudom,hogy van aki külön kevergeti és úgy főzi, de én takarékon főzőm, folyamatosan habverővel keverem és még sosem lett csomós így sem. Tehát amikor összeforrt, lekapcsoltam és még melegen hozzákevertem a zselatinport. Hagytam kicsit hűlni, addig felvertem a tejszínt habnak. Összevegyítettem óvatosan a kettőt.
Megkentem a dobozba rakott egész piskótalapot a krém kb.1/3-ával. Rárakosgattam a csíkokat hosszában, egy-egy csíkszélességű rést kihagyva. Ráraktam a krém második részét ezekre az üresen hagyott résebre. Ezután ahol a krém volt, oda raktam a maradék piskóta csíkokat. Következett a krém utolsó része, majd befedtem a másik piskótalappal a tetejét Csokibevonót raktam a tetejére és pici sziveket. A múltkori főzött krémes-krém finomabb volt, de ez egyszerűbb, jó volt, s elfogyott szintúgy.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése